Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Για να δείτε αναλυτικά τα νέα μας πατήστε εδώ.

A&b for cars – ΚΑΘΕΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΦΑΝΟΠΟΙΪΑΣ – ΒΑΦΗΣ & ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

ΟΙ TOP-10 ΒΛΑΒΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ


Όταν θα σπρώχνετε το αυτοκίνητο ... θα τις θυμηθείτε !!! Σημαντικά στοιχεία για τις βλάβες-αιτίες ακινητοποίησης που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα, δίνει η ανάλυση των στοιχείων του Τμήματος Οδικής Βοήθειας της ΕΛΠΑ (ΟΒΕΛΠΑ ) για το 2009, με βάση τις σχεδόν 220.000 κλήσεις συνδρομητών της που δέχτηκε σε όλη την Ελλάδα, για παροχή Οδικής Βοήθειας.

ΒΛΑΒΗ / ΑΙΤΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ

Ηλεκτρικό σύστημα/μπαταρία, σύστημα ανάφλεξης,μπλοκάρισμα συναγερμού κ.α.

47,80

Ατύχημα στο δρόμο και ακινητοποίηση/ Επαναφορά

6,3

"Κλατάρισμα" ελαστικού

6

Σύστημα μετάδοσης (συμπλέκτης/δίσκος/κιβώτιο κ.ά)

4,8

Σύστημα ψύξης (υψηλή θερμοκρασία, ιμάντας, αντλία κ.α

4,2

Διάφορες Βλάβες κινητήρα (γενικά)

3,7

Βλάβες στο σύστημα τροφοδοσίας /αντλία καυσίμου

3,4

Βλάβες στα φρένα

0,75

Προβλήματα/βλάβες στις κλειδαριές (τιμονιού, θυρών κ.ά)

0,6

Έλλειψη βενζίνης

0,4


Πηγή : ΕΛΠΑ

 

ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Τι μπορεί να σημαίνει αυτό;

  • 10-15% λιγότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπων.
  • 10-25% λιγότερα ατυχήματα και βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
  • Σημαντική μείωση της ηχορύπανσης.
  • Μείωση κόστους για καύσιμα, συντήρηση οχήματος και ασφάλιση.
  • Αύξηση της άνεσης μεταφοράς για τον οδηγό και τους επιβάτες.
  • Ίσος χρόνος ταξιδιού σε σύγκριση µε τον συνήθη τρόπο οδήγησης.

Πώς γίνεται αυτό;

  • Οδηγείτε µε υψηλή σχέση μετάδοσης (μεγάλη «ταχύτητα») στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.
  • Προβλέψτε την απαιτούμενη επιτάχυνση ή επιβράδυνση ανάλογα µε τις συνθήκες κυκλοφορίας.
  • Επιταχύνετε γρήγορα το αυτοκίνητό σας.
  • Κάντε γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων προς τις υψηλές σχέσεις και καθυστερήστε τις αλλαγές προς τις μικρές σχέσεις μετάδοσης (με άλλα λόγια οδηγείτε όσο είναι δυνατό με τετάρτη ή πέμπτη).
  • Αποφύγετε κάθε άσκοπη επιβράδυνση, φρενάρισμα ή αλλαγή ταχύτητας.

Το «κόλπο» με τα λάστιχα 

Ελέγχετε τακτικά τα λάστιχα του αυτοκινήτου σας. Μια μικρή απόκλιση από το κανονικό φούσκωμα, μπορεί να σας κοστίσει πολλά. Αν τα λάστιχά σας δεν είναι φουσκωμένα στη σωστή πίεση που προβλέπει ο κατασκευαστής, τότε καταναλώνετε 1,2-3,7% περισσότερο καύσιμο (ανάλογα με την ταχύτητα). Το σωστό φούσκωμα θα σας εξοικονομήσει κατά μέσο όρο 25 λίτρα καυσίμου το χρόνο!

 

ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ

Στατιστικές έρευνες έχουν δείξει ότι ποσοστό 93% των τροχαίων ατυχημάτων προκύπτουν από απρόσεχτη οδήγηση. Πολύ συχνά οι οδηγοί δεν τηρούν τους κανονισμούς της τροχαίας.
Ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα για να αποφύγετε τροχαία ατυχήματα.
Εξετάστε τα μάτια και την όρασή σας σε ένα οφθαλμίατρο. Οδηγοί που έχουν κακή όραση (μυωπία) χωρίς τη χρήση γυαλιών ή συνταγή φακών συχνά γίνονται αιτίες τροχαίων ατυχημάτων. Ορισμένοι άνθρωποι διαλέγουν να μην φορούν γυαλιά ή να μην είναι σε θέση να έχουν φακούς επαφής, και συνεχίζουν την ζωή τους χωρίς κάποια μέτρα. Προφανώς η καλή όραση θα σας βοηθήσει να οδηγείτε σωστά στο δρόμο.

Πρέπει να μάθετε τα σήματα κυκλοφορίας και τις οδικές ταμπέλες. Απομνημονεύστε τι σημαίνουν όλα αυτά τα σήματα. Υπάρχουν πολλά σημεία εκεί έξω, εκτός από την ταμπέλλα "Σταμάτα". Οι περισσότεροι άνθρωποι, μεταξύ των οποίων και εγώ δεν τα γνωρίζουν όλα αυτά, αλλά  μια ημέρα, μπορεί σας σώσει από ένα τροχαίο ατύχημα. Με την σωστή χρήση αυτών των κανόνων θα μπορέσετε να αποφύγετε τυχόν τροχαία ατυχήματα.

Πριν καθίσετε στην θέση του οδηγού, θα πρέπει να έχετε κάνει έλεγχο του οχήματός σας. Ελέγξετε τακτικά την πίεση του αέρα των ελαστικών σας, βεβαιωθείτε ότι όλα τα περικόχλια των τροχών, είναι καλά σφιγμένα, το επίπεδο του λαδιού της μηχανής είναι επαρκές, βεβαιωθείτε ότι το ψυγείο του νερού είναι γεμάτο, και τέλος το υγρό στα φρένα είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο. Αυτά όχι μόνο θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε κάποιο τροχαίο ατύχημα, αλλά θα κάνουν το αυτοκίνητό σας να έχει καλύτερη απόδοση και θα κάνετε και οικονομία στα καύσιμα. Η τακτική συντήρηση είναι απαραίτητη!

Μετά την εκκίνηση του κινητήρα ελέγξτε όλες τις λειτουργίες του φωτισμού και των καθαριστήρων. Για να ελέγξετε τα φρένα, αναπτύξτε μια μικρή ταχύτητα και πατήστε το φρένο επανειλημμένα για να βεβαιωθείτε ότι τα φρένα λειτουργούν σωστά. Εάν πιστεύετε ότι υπάρχει μια διαφορετική αίσθηση του φρένου στα πόδια σας και η ένταση φρεναρίσματος δεν είναι επαρκής, τότε θα χρειαστεί να πάρετε το αυτοκίνητό σας στο συνεργείο για έλεγχο.
Όταν οδηγάτε το αυτοκίνητο, βεβαιωθείτε ότι το μυαλό σας και τα μάτια σας είναι στο δρόμο, και όχι στο κινητό τηλέφωνο ή να κοιτάζετε κάτι ή κάποιον άλλον στο δρόμο. Αυτό σημαίνει επίσης ότι εάν υπάρχει κάποιος δίπλα σας που σας μιλάει, να βεβαιωθείτε ότι εσείς κοιτάζετε τον δρόμο ευθεία και όχι αυτόν που σας κοιτάει. Αν η μουσική σας αποσπά την προσοχή, τότε κλείστε το ραδιόφωνο, ή χαμηλώστε την μουσική. Μην βάζετε τη μουσική πολύ δυνατά για να ακούτε τον ήχο της μηχανής και το τί γίνεται στο εξωτερικό του αυτοκινήτου σας. Μπορεί να πατήσετε κατά λάθος κάποιο ζώο και να μην το καταλάβετε.

Και τέλος το πιο σημαντικό, μην υπερβαίνετε το όριο ταχύτητας. Τα όρια ταχύτητας έχουν οριστεί από ειδικούς ώστε και στην παραμικρή πιθανότητα ατυχήματος το αυτοκίνητο να σταματάει αμέσως, και ακόμη και αν δεν καταφέρετε να σταματήσετε πλήρως το αυτοκίνητο οι ζημιές στο αυτοκίνητο και σε εσάς να είναι μηδαμινές.

 

ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Οπτικοί έλεγχοι

  • Έλεγχος αριθμών πλαισίου, κινητήρα και πινακίδων.
  • Έλεγχος στοιχείων αμαξώματος : στερέωση, φθορές, οξειδώσεις.
  • Έλεγχος παρμπρίζ και λοιπών υαλοπινάκων.
  • Έλεγχος φώτων.
  • Έλεγχος καθρεφτών.
  • Έλεγχος τροχών, ελαστικών και εφεδρικού τροχού.
  • Έλεγχος κινητήρα για διαρροές και στήριξη.
  • Έλεγχος συστήματος καυσίμου για διαρροές.
  • Έλεγχος κατάστασης ηλεκτρικής εγκατάστασης.
  • Έλεγχος ζωνών ασφαλείας, τιμονιού, κόρνας και καθισμάτων.
  • Έλεγχος λειτουργίας φρένων, συμπλέκτη, τιμονιού, ενδεικτικών λυχνιών και χειρόφρενου.
  • Έλεγχος πυροσβεστήρα, τριγώνου και φαρμακείου.

Έλεγχος σύγκλισης ή απόκλισης των τροχών

Ο έλεγχος αυτός πραγματοποιείται με το συγκλισιόμετρο και έχει σχέση με την γεωμετρία των τροχών και με την εξασφάλιση της ευθύγραμμης πορείας του οχήματος.
Η διατήρηση της ευθύγραμμης πορείας του οχήματος και η αποφυγή αθέλητων παρεκκλίσεων από αυτή, είναι πολύ σημαντική τόσο για την ασφάλεια των επιβατών, όσο και για την μακροζωία των ελαστικών.

Έλεγχος φρένων

Ελέγχεται η μέγιστη δύναμη που μπορούν να αναπτύξουν τα φρένα του οχήματος. Αυτή η δύναμη πρέπει να είναι ικανή έτσι ώστε να ακινητοποιείται το όχημα εγκαίρως, όταν αυτό απαιτηθεί. 
Προκειμένου το όχημα να μην παρεκκλίνει από την πορεία του κατά το φρενάρισμα, πρέπει οι δυνάμεις που αναπτύσσονται στον αριστερό και δεξιό τροχό του κάθε άξονα να μη διαφέρουν περισσότερο από 30%. 
  
Επί πλέον αυτού η φθορά που προκαλείται στο σύστημα των φρένων ενός οχήματος δεν είναι ομοιόμορφη. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, κατά το φρενάρισμα, η δύναμη που αναπτύσσεται σε κάθε τροχό να έχει διακυμάνσεις. Το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο διακύμανσης της δύναμης πέδησης, σε κάθε τροχό ξεχωριστά, είναι 20%. 

Έλεγχος φώτων

Πρώτα ελέγχεται η λειτουργία όλων των λυχνιών του οχήματος, καθώς και η λειτουργία των αντίστοιχων διακοπτών για τον χειρισμό τους.
Ακολούθως με το φωτόμετρο ελέγχεται η ορθή σκόπευση των φώτων διασταύρωσης και πορείας, καθώς και η επάρκεια της εκπεμπόμενης φωτεινής δέσμης.

Έλεγχος συστήματος ανάρτησης

Το σύστημα της ανάρτησης συνδέει το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τους τροχούς. Σκοπός του συστήματος αυτού είναι να εξασφαλίζει άνεση στους επιβάτες, συνεχή επαφή των τροχών με το δρόμο, ευστάθεια κατά την πορεία και να περιορίζει τις καταπονήσεις των διαφόρων μερών του αυτοκινήτου από τους κραδασμούς.

Ο έλεγχος που γίνεται με το αναρτησόμετρο, αξιολογεί συνολικά το σύστημα της ανάρτησης, μετρώντας τη δύναμη επαφής κάθε τροχού με τις ταλαντευόμενες ειδικές πλάκες του μηχανήματος.
Για να μπορεί ένα όχημα να κινείται με ασφάλεια, το ποσοστό πρόσφυσης κάθε τροχού δεν πρέπει να είναι μικρότερο από 21%, και η διαφορά αυτού μεταξύ των τροχών του ίδιου άξονα δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερη από 30%.  

Έλεγχος καυσαερίων

Το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι γνωστό και σοβαρό. Για το λόγο αυτό η πολιτεία έχει θεσπίσει όρια εκπομπής ρύπων για όλες τις κατηγορίες οχημάτων που κυκλοφορούν και μάλιστα υποχρεώνει τους ιδιοκτήτες να ελέγχουν εξαμηνιαίως ή ετησίως τα οχήματά τους και να τα εφοδιάζουν με τη γνωστή σε όλους μας Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
Ο αναλυτής καυσαερίων μετρά το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τους υδρογονάνθρακες (HC), που είναι γνωστοί ρύποι, αλλά και το λόγο λ που δεν είναι ρυπαντής, αλλά είναι μια ένδειξη της σωστής λειτουργίας του κινητήρα και του καταλύτη του αυτοκίνητου μας.
Το αιθαλόμετρο μετρά την ποσότητα της αιθάλης που περιέχεται στα καυσαέρια και είναι υπεύθυνη για τον σκουρόχρωμο καπνό που εκπέμπουν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

 

 

ΚΑΡΤΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ

Μία από τις προϋποθέσεις για την επιτυχία των μέτρων αντιρρύπανσης στον τομέα του αυτοκινήτου είναι η ύπαρξη ενός προγράμματος παρακολούθησης της ποιότητας των καυσαερίων των αυτοκινήτων ώστε με τις απαραίτητες ρυθμίσεις να επιτυγχάνεται συμμόρφωση προς τα όρια εκπομπής καυσαερίων.
Με την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων:

  • Τα καυσαέρια μειώνονται.
  • Ο κινητήρας του αυτοκινήτου λειτουργεί καλύτερα.
  • Το αυτοκίνητο ζει περισσότερο.
  • Έχουμε σημαντική οικονομία στα καύσιμα.

 
Η εφαρμογή του θεσμού προβλέπει:

Κάτοχοι ΚΕΚ

Όλα τα οχήματα της χώρας υποχρεούνται να προμηθεύονται την ΚΕΚ ως εξής:

  • Τα οχήματα με μικτό βάρος μικρότερο από 3,5 τόνους μία φορά το χρόνο.
  • Τα οχήματα με μικτό βάρος μεγαλύτερο από 3,5 τόνους δύο φορές το χρόνο.
  • Τα ΤΑΞΙ δύο φορές το χρόνο.

Εκδότες

Την κάρτα εκδίδουν:

  • Τα ΚΤΕΟ.
  • Ειδικώς εξουσιοδοτημένα καταστήματα κατόπιν ελέγχου.
  • Κέντρα Ελέγχου Οχημάτων, τα οποία βάσει του Ν. 2052 υπάγονται στις διατάξεις του Ν 1575/85.

Ελεγκτές συνεργείων
Ελέγχεται η εγκυρότητα των μετρήσεων (καταλληλότητα εξοπλισμού - σωστή ρύθμιση)

Ελεγκτές πεδίου

Η σωστή εφαρμογή του προγράμματος ελέγχεται από:

  • Υ.Μ.Ε.
  • ΥΠΕΧΩΔΕ
  • Τροχαία
  • Δημοτική Αστυνομία

Ο έλεγχος διενεργείται τυχαία, παρουσία αστυνομικού οργάνου, με στόχο να καλύπτει ετησίως περίπου το 10% του συνολικού αριθμού των αυτοκινήτων, ώστε να εξάγονται συμπεράσματα για την ορθή ή μη εφαρμογή του θεσμού.

Φορέας Εποπτείας

Η εποπτεία της εφαρμογής του θεσμού της Κάρτας παραμένει στο Δημόσιο. Ο ρόλος του φορέα Εποπτείας είναι καθοριστικός δεδομένου ότι καλείται:

  • Να ελέγχει και να συντονίζει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς
  • Συνεργεία
  • Ελεγκτές πεδίου
  • Δημόσιες Υπηρεσίες
  • Να συλλέγει, να καταχωρεί και να αξιολογεί τις συνεχείς πληροφορίες του συστήματος
  • Να ενημερώνει το κοινό
  • Να εκπαιδεύει τα συνεργεία - τους τεχνικούς στη διαδικασία χρήσης των μηχανημάτων και τη μεθοδολογία μέτρησης
  • Να εποπτεύει την εφαρμογή του συστήματος των ποινών

 
Οι μέχρι σήμερα ενέργειες σχετικά με την εφαρμογή της ΚΕΚ είναι οι εξής:

  • Έχουν εκδοθεί - χορηγηθεί 360.000 έντυπα ΚΕΚ
  • Από αυτές έχουν εκδοθεί και χορηγηθεί 120.000 από τα ΚΤΕΟ και 240.000 από Ειδικά Εξουσιοδοτημένα Συνεργεία
  • Μέχρι σήμερα έχουν εξουσιοδοτηθεί 1200 συνεργεία με τον κατάλληλο εξοπλισμό
ΑΝΤΙΟΛΙΣΘΗΤΙΚΕΣ ΑΛΥΣΙΔΕΣ

Η οδήγηση σε συνθήκες χιονιού δεν είναι πάντα ευχάριστη για τους οδηγούς, γι αυτό όσοι εξορμούν στη φύση ή μένουν σε ορεινές περιοχές, πρέπει να είναι πάντα προετοιμασμένοι. Ακόμη και αν έχουμε όχημα 4Χ4 ή έχουμε επιλέξει τα καλύτερα χειμερινά ελαστικά για το αυτοκίνητό μας, το χιόνι μπορεί να προκαλέσει πολλές και δυσάρεστες εκπλήξεις. Σε τέτοιες περιπτώσεις, οι αλυσίδες χιονιού είναι η λύση.

Ένα από τα σημαντικότερα βήματα για τη σωστή τοποθέτηση των αλυσίδων είναι η εξάσκηση. Πόσες φορές δεν έχετε παρατηρήσει (ειδικά σε χιονοδρομικά κέντρα), να έχουν μαζευτεί πάνω από ένα αυτοκίνητο 3 και 4 άτομα, προσπαθώντας να τοποθετήσουν σωστά τις αντιολισθητικές αλυσίδες. Προκειμένου να αποφύγετε τέτοιες περιπτώσεις και να μη χάσετε και το χρόνο σας, εξασκηθείτε -τουλάχιστον μια φορά- πριν χρειαστεί να το κάνετε στην πραγματικότητα.

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες (με εύκαμπτο συρματόσχοινο, αλυσίδες με καρφιά, αλυσίδες αράχνες, αλυσίδες κουβέρτα). Πλέον, όλοι οι τύποι είναι ταχείας εφαρμογής, ωστόσο η τοποθέτηση των δύο τελευταίων είναι θέμα δευτερολέπτων, γι αυτό και τις προτιμούν όλο και περισσότεροι οδηγοί. Οι απλές αλυσίδες με το συρματόσχοινο είναι από τις πιο αξιόπιστες (αν τοποθετηθούν σωστά), είναι κατάλληλες για όλους τους τύπους αυτοκινήτων και σπάνια θα "προδώσουν" τον οδηγό. Οι "αράχνες" είναι ταχείας τοποθέτησης, ωστόσο πρέπει πρώτα να έχουν μπει στους τροχούς οι μεταλλικοί δίσκοι με τα μπουλόνια τους. Οι αλυσίδες με καρφιά δεν ενδείκνυνται για τη χώρα μας, καθώς τα χιόνια δεν είναι και τόσα πολλά, αλλά βέβαια είναι από τις καλύτερες. Έρχονται σε απόλυτη επαφή με τον τροχό, συνδυάζοντας καουτσούκ και ατσαλένιες τάπες, ενώ ταυτόχρονα το σχήμα πενταγώνου που διαθέτουν, ισχυροποιεί το κράτημα προς κάθε κατεύθυνση. Οι αλυσίδες "κουβέρτα" είναι κατασκευασμένες από ένα ύφασμα ειδικής σχεδίασης, το οποίο αυξάνει την τριβή στον πάγο και στο χιόνι. Ωστόσο, πρέπει να πατούν μόνο πάνω σε χιόνι, καθώς όπως έχει αποδειχθεί, φθείρονται εύκολα όταν κινούνται σε καθαρό οδόστρωμα.

Πρέπει να γνωρίζετε…
• Όσο περισσότερη επιφάνεια του πέλματος του τροχού καλύπτεται με αλυσίδα, τόσο καλύτερη είναι η πρόσφυση, καθώς η επιφάνεια του τροχού που πλέον έχει αποκτήσει τα εξογκώματα της αντιολισθητικής αλυσίδας, μπορεί να "πιάσει" στο χιόνι ή στον πάγο και να κινήσει το όχημα.

• Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χρησιμοποιούνται μόνο όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Δε θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όταν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα, καθώς προκαλούν φθορές τόσο στα ελαστικά, όσο και στο οδόστρωμα.

• Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς.

• Με τις αντιολισθητικές αλυσίδες οι κινήσεις του οδηγού πρέπει να είναι απαλές, διότι μπορεί οι κινητήριοι τροχοί να έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση, ενώ το ίδιο δε συμβαίνει με τους υπόλοιπους τροχούς.

• Η ταχύτητα που ενδείκνυται να κινείται ένα όχημα όταν φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες, δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 30 με 40 χλμ./ώρα.
• Για την τοποθέτηση και συντήρηση των αντιολισθητικών αλυσίδων, οι οδηγοί θα πρέπει να συμβουλεύονται αντίστοιχα τις οδηγίες τοποθέτησης και συντήρησης που διαθέτουν.


• Οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να δείχνουν και να είναι "τεντωμένες".

 

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΙΑΒΕΡΗ

 

1) Ξέρετε με πόσα χιλιόμετρα έπεσε πάνω στην κολώνα της μπασκέτας ο μπασκετμπολίστας Μπόμπαν Γιάνκοβιτς;

Με τέσσερα (4) χιλιόμετρα την ώρα. Και έμεινε ανάπηρος, παραπληγικός.
Οταν λοιπόν το παιδί σας στέκεται λυμένο και όρθιο ανάμεσα στα δύο μπροστινά καθίσματα και φρενάρετε ή τρακάρετε με περισσότερα από 4 χ.α.ω., ξέρετε τί είναι πιθανό να γίνει; Και πόσο συχνά πάτε με 4 χ.α.ω.; Και πόσο συχνά ο απέναντί σας πάει επίσης με 4 χ.α.ω.;

2) Οταν ένα ΙΧ κινείται με 50 χ.α.ω. και τρακάρει σε σταθερό σημείο (κολώνα) ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσει ο επιβάτης που δε φοράει ζώνη στο ταμπλώ;

Με δύναμη 3 τόνων. Μπορείτε εσείς να σηκώσετε 3 τόνους; Ο Πύρρος Δήμας σηκώνει κάπου 240 κιλά... Είμαστε λοιπόν τόσο ηλίθιοι; Ναι είμαστε. Αλλά αν ρωτήσεις γύρω σου, όλοι πιστεύουν ότι ξέρουν να "οδηγάνε".

3) Όταν οι πίσω επιβάτες δε φοράνε ζώνη ασφαλείας (αλήθεια πόσοι από τους πίσω επιβάτες φοράνε ζώνη; Ξέρετε με πόση δύναμη θα σκάσουν πάνω στους μπροστινούς;

Τα ίδια, με 3 τόνους. Ε, λοιπόν τί νόημα έχει να φοράει ο μπροστινός επιβάτης ζώνη ασφαλείας, άμα δε φοράει ο πίσω;

4) Οταν η μαμά κρατάει το αγγελούδι της στην αγκαλιά, καθισμένη στο μπροστινό κάθισμα, ξέρετε με πόση δύναμη θα το συνθλίψει πάνω στο ταμπλώ, αν γίνει ατύχημα με μόλις 50 χ.α.ω.;

Ε, τώρα πια ξέρετε. Με 3 τόνους. Θα βάζατε το παιδί σας να το συνθλίψει ένα φορτηγό 3 τόνων; Οχι; Ε, γιατί το κρατάτε στην αγκαλιά; Και μή μου πείτε ότι θα το συγκρατήσετε...

5) Λέει ο Ελληνας που τα ξέρει... όλα: "Αμα δε φοράω κράνος, βλέπω καλύτερα και στο κάτω κάτω μόνο τον εαυτό μου βλάπτω".

Αλήθεια; Κλαμένος και μυξωμένος, πέρα από αηδία είσαι και σκέτη τύφλα. Την τύφλα σου δε βλέπεις. Αλλά ας το δούμε και αλλιώς. Αν πηγαίνεις με 80 χ.α.ω και φας τη μέλισσα στη μούρη, δεν είναι πιθανό να προκαλέσεις ατύχημα; Και ποιός θα φταίει τότε; Βλέπεις λοιπόν που το κράνος δεν είναι μόνο "δική σου υπόθεση";

6) Εχετε δει κάποιους πιτσιρικάδες με φτιαγμένα παπιά που έχουν (για μόδα; δεν ξέρω) ημιφορεμένο το κράνος, δηλ. το ακουμπάνε μέχρι το μέτωπο, κάπως σαν την περικεφαλαία του Περικλή;

Θα το έχετε δει, δε μπορεί. Το ξέρετε ότι είναι χειρότερο από το να μή φοράνε καθόλου κράνος; Κι αυτό γιατί το ακουμπισμένο σαν περικεφαλαία κράνος σε πιθανή πτώση μπορεί να τραυματίσει τον αυχένα και να είναι αυτό η αιτία που θα αφήσει τον αναβάτη ανάπηρο. Το ίδιο ισχύει και για αυτόν που φοράει μεν το κράνος του αλλά το έχει λυμένο. Αμα είσαι λοιπόν τόσο ανόητος και έχεις το κράνος για περικεφαλαία ή το έχεις λυμένο, καλύτερα χωρίς κράνος.

7) Ξέρετε ότι πολλοί γονείς προσπαθούν οι ίδιοι (εν αγνοία τους βέβαια) να στείλουν τα παιδιά τους στον τάφο; Δείτε πώς.

Πραγματικό γεγονός σε ελληνικό νησί.
Ο γιός συλλαμβάνεται μέσα στη νύχτα με μοτοσυκλέτα μεγάλου κυβισμού, χωρίς κράνος και χωρίς δίπλωμα από την αστυνομία. Οι αστυνομικοί παίρνουν μέσα στη νύχτα τηλέφωνο στο σπίτι του νεαρού και ειδοποιούν τους γονείς του. Το επόμενο πρωί πέφτουν από τον πατέρα τηλεφωνιές σε "παράγοντες" του τόπου και η κλήση σβήνεται και το θέμα είναι "λήξαν". Είναι όμως; Σε λίγο καιρό ο νεαρός σκοτώνεται με τη μηχανή χωρίς να φοράει κράνος. Τί έκανε ο πατέρας; Εδωσε το χείριστο παράδειγμα στο γιό του. Με τη στάση του τού είπε: "Δεν είναι κακό να οδηγούμε ενάντια στον ΚΟΚ, αρκεί να είμαστε σε θέση να μην τρώμε πρόστιμο και ποινές". Οταν ο πατέρας επιδεικνύει τη ... δύναμή του σβήνοντας την κλήση του γιού που οδηγεί χωρίς δίπλωμα, του "δείχνει" με ποιόν τρόπο πρέπει να πορεύεται στη ζωή. Γλύφοντας, παρακαλώντας και κοροϊδεύοντας τον ίδιο σου τον εαυτό και τους άλλους. Η παιδεία, επέμεινε ο Ιαβέρης, αποκτάται μέσα από το σπίτι. Το παράδειγμα των γονιών είναι το πιο ισχυρό παράδειγμα. Αλλά οι περισσότεροι γονείς είναι οι ίδιοι κάκιστα παραδείγματα.

8) Τί είναι για την ελληνική πολιτεία πιο κακό; Το να αποπειραθείς να κλέψεις λεφτά από μία τράπεζα ή το να αποπειραθείς να δολοφονήσεις κάποιον;

Ε, λοιπόν πιο κακό είναι το πρώτο. Δείτε γιατί:
-Αμα σε πιάσουν να κλέβεις μια τράπεζα, θα πας κατηγορούμενος στα ποινικά δικαστήρια.
-Αμα περάσεις με κόκκινο (άρα στην ουσία άμα αποπειραθείς να σκοτώσεις κάποιον άλλο που περνάει με πράσινο) πληρώνεις πρόστιμο 700 ευρώ. Κι άμα "τα έχεις τα φράγκα" και πληρώσεις μέσα σε 10 μέρες, σου κάνουν ΕΚΠΤΩΣΗ 50% και πληρώνεις 350 ευρώ.
Αμα πας να κλέψεις λοιπόν, πας φυλακή. Αμα πας να σκοτώσεις, πληρώνεις και με έκπτωση.
Μή γελάτε, εμάς αφορούν αυτά.

9) Αλλά η ελληνική πολιτεία έχει μακρά θητεία στην υποκρισία. Τη μέρα που ψηφιζόταν ο νέος ΚΟΚ, ένα κανάλι την είχε στήσει στην είσοδο του γκαράζ της Βουλής. Σχεδόν κανένας βουλευτής δε φορούσε ζώνη....
Και πήγαιναν να ψηφίζουν για να πάει το πρόστιμο για τη ζώνη στα 350 ευρώ!
Με έκπτωση 50%, αν πληρώσεις σε 10 μέρες, βεβαίως....

10) Να πάμε και στην Ελληνική Αστυνομία;


Πόσες φορές έχετε δει αστυνομικό να φοράει ζώνη ασφαλείας στο περιπολικό; Μάλλον ποτέ ή σπάνια.
Δηλ. αυτός που σου δίνει πρόστιμο για μη χρήση ζώνης είναι ο ίδιος παράνομος. Τί να λέμε τώρα;

11) Ας δούμε όμως και το θέμα της συνήθειας. Κάθε μέρα σκοτώνονται περίπου 3 άνθρωποι από τροχαίο. Πλήρης απάθεια. Το θεωρούμε σαν κάτι φυσικό.
Οταν όμως σκοτώθηκαν 21 παιδιά στα Τέμπη, όλοι μιλούσαν για "εθνική τραγωδία". Μα αφού σε 7 μέρες θα έχουμε πάλι συμπληρώσει άλλους 21 νεκρούς σε τροχαία! Κάθε εβδομάδα 21 άνθρωποι (νέοι ως επί το πλείστον) σκοτώνονται στους δρόμους. Αλλά είπαμε, το έχουμε ΣΥΝΗΘΙΣΕΙ. Μόνο άμα είναι μαζεμένοι σε ένα τροχαίο 21 νεκροί ιδρώνει λίγο τ' αυτί μας. Αλλιώς, χεστήκαμε.

12) Αλλά ας το πάμε και παραπέρα. Πόσοι κάηκαν στις φωτιές της Πελοποννήσου το 2007; 80 άνθρωποι. Και πάλι ο κοιμισμένος στον καναπέ του Ελλην, ξύπνησε από το μόνιμο λήθαργό του και μίλησε για "εθνική τραγωδία". Οι 2.500 νεκροί κάθε χρόνο στα τροχαία τί είναι; Έχει διαφορά ένας άνθρωπος που καίγεται από έναν που σκοτώνεται σε τροχαίο;

 


 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player



Επιλέγοντας τη photogallery, μπορείτε να δείτε εικόνες από τις εγκαταστάσεις μας, το συνεργείο, το βαφείο, τους χώρους υποδοχής, ώστε να αποκομίσετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για εμας...


Αγγλικά
Σύνδεσμοι
Στείλτε μας mail
Που βρισκόμαστε
Επικοινωνία
Site Map